mardi 3 avril 2007

Soucis administratifs avant le départ: le roman épistolaire

Petit roman épistolaire en V.O. sur moi, mon dossier d'inscription, ma paranoïa et les gentils gens qui sont très patients !

Ca commence comme ça:

Dear Sir or Madam,
I will be an international student next semester and I applied for a housing on Februar, 19th. I don't know if it was clear in my online application form to the Gumal Ngurang residence, but I would like to specify that I apply for a housing only as from August 2007, and until July 2008. If it is not possible, please consider that I apply for a housing as from August 2007 until December 2007. Thank you very much.
Yours sincerely,

Hello
UTS Housing offer agreements in Housing from January to July and July to January. If you receive an offer of accommodation these are the dates available for students to reside in UTS residence.
regards
Housing service


Déjà ils me disent "Hello" genre on est potes, et ensuite ils me regardent à la fin...

Dear Sir or Madam,
I'm an international prospective student (study abroad program) and I sent my application form on February 23th (for the Spring Semester) and I didn't receive the official letter of offer. Is it normal ? Did I forget any required documentation ? I look forward to your reply.
Yours faithfully,

Je ne manquerais pas de vous faire connaître la réponse... Et en tout cas, on m'a dit que "faithfully" c'était quand on connaissait pas le nom du destinataire, alors que sincerely c'était quand on le savait.

Et une super info de tatata:
En Australie la soif rend les dromadaires de l’out-back à moitié fous
En Australie, à cause de la pire sécheresse depuis un siècle, la soif rend les dromadaires sauvages à moitié fous et selon les autorités, il devient nécessaire de les abattre. Il y a à peu près un million de dromadaires sauvages en Australie, un chiffre qui double tous les 8 ans. On pense que la sécheresse est à l’origine du récent saccage par les dromadaires, de certains «out – post » de l’Ouest de l’Australie. Ceux sont des magasins, des relais avec des provisions de base... C'est rassurant !

Le soir même, réponse ! Horreur, dévastation !

Ils ont pas reçu mon inscription ! Scandaleux ! Je vais aller botter les fesses du bureau des relations internationales de l'IEP !

Thanks for your email.
I have just checked the record, and look like we haven't received your application, could you please confirm if you sent the doc to UTS: International?

If not, could you please scan it and email to us, we will process it first and will prepare the letter as soon as the original doc received?

I am going away from this Thursday to end of April, I have copied my colleague into this email and she will also be able to follow up the application for you.

Please feel free to contact us if you need any further information.

Thanks
Chiyu

Heureusement que je m'en inquiète, j'avais jusqu'au 31 mars pour envoyer ce fichu dossier... Bon, et bien tout à l'heure ça va barder chez les RI ! (n'empêche, on remarquera encore une fois que les australiens sont tout à fait décontracts, contrairement à mon email très formel...)

Le lendemain, le feuilleton continue:

Bon apparemment je me suis trompée et je me suis adressée au "Study abroad program" alors que je dépends du "Exchange program"... Shame on me j'ai envie de dire !
Ici l'inscription prend de 4 à 6 semaines donc je suis laaaargement dans les temps... Je sens que je vais me faire engueuler par la dame du bureau des RI mais bon au moins ça anime ce blog !

Waiting for approval

After UTS receives your application it takes between 4-6 weeks to check your application and have the subjects you have chosen checked by the relevant faculty.

Once a set of subjects have been approved and your application is accepted you (or your home university) will be notified and sent the following documents by email:

  • Letter of Offer
  • Acceptance form (which must be completed by you and returned to UTS with your Overseas Student Health Cover payment. The OSHC payment does not apply to students from Sweden and Norway for whom there are other arrangements)

When these have been received by UTS you will be sent:

  • Confirmation of Enrolment (CoE) form (which will allow you to apply for your Visa)
  • On-line enrolment instructions

At a later date you will be sent:

  • Pre-arrival information
  • Information on how to apply for the available UTS accommodation

Et enfin, une semaine plus tard...
Je viens de recevoir le mail de la dame du bureau des relations internationales me transférant l'accusé de réception... Chouette chouette !


Date: Mon, 02 Apr 2007 11:39:42 +1000
From: James Giggacher
Subject: Re: [Fwd: exchange application 2007 08]
Dear Fabienne

My name is James Giggacher and I am the International Exchange Officer responsible for administering Exchange between UTS and URS.

Please note that I have received the Exchange application for your student. I will begin to process the application in the near future, and will keep you informed of its progress.

Best regards

James Giggacher
International Exchange Officer (Acting)

Dear Colleagues,
We sent the exchange application for our student on February 20.

Could you please confirm us the receipt of her application ?
She is nominated to participate at our exchange from Robert Schuman University Strasbourg, Institute of Political Sciences.

Thank you very much.

Best regards,
=) Tout est bien qui finit bien !

3 commentaires:

Anonyme a dit…

Petite mise au point pour les formules de politesses de nos amis anglosaxons :
Si on commence par Dear Mrs Smith on finit par Ypur sincerely
Dear Sir/Madam => Ypurs faithfully
Dear Laure Lou => Best wishes or regards
Hi => See you soon (for example)
Et oui TATATA prend des cours d'anglais et on parle de toit pardon de toi !!

Anonyme a dit…

Bon ben d'accord ! quand j'écris "ypur" il faut lire "your"
I'm so sorry !!

LL a dit…

Ce commentaire est déclaré comme le plus utile de ce blog :D
Merci tata !
(je vais chercher le colis demain, keskya dedans ? mystèèèère et boule de gomme comme dirait sosso)